1 2 3
Målbar effekt? Kan du måle effekten av brosjyren, annonsene eller avisomtalen slik at du vet i kroner og øre hva du tjente? - Vår innsats kan måles.  Se neste »  Les mer
Mauris pede semper Curabitur condimentum, et mollis, minus dapibus odio faucibus. Mauris pede semper nec vel ut sem, a augue tortor sapien   « Previous Next »  Learn more
Interdum ullamcorper maecenas Orci maecenas. Tincidunt tempus, integer viverra lorem praesent magna parturient   « Previous  Learn more

Brosjyretekster

 

Markedsdoktor’n Tor Kjølberg  har hjulpet både store og små bedrifter til å øke sin inntjening med fra 100% – 300% ved hjelp av effektive, dokumenterte strategier. Han har også skrevet boken ”Selg mer!” utgitt på Damm forlag.

Annonse og brosjyretekster..

  • Her er Markedsdoktorn’s fem viktigste råd når det gjelder tekster for annonser, brosjyrer, salgsbrev, Internett og e-post.

    1. Sett deg inn i situasjonen til den som leser teksten.

    Alt du skriver bør ta hensyn til deres behov, ønsker, håp, frykt og drømmer.

    1. Gjør teksten enkel.

    Ikke gjør språk- eller setningsstruktur mer komplisert enn du ville gjort den under en middagssamtale.

    1. Fordeler, fordeler, fordeler.

    Du må konsentrere deg om de fordelene du tilbyr framfor egenskapene til varene eller tjenestene dine. Når du kjøper et nytt hi-fi anlegg er du sannsynligvis ikke interessert i hvordan det er produsert, eller hvor mange komponenter det har (produktet). Du er interessert i lyden (fordelen). All tekst bør derfor konsentrere seg om fordelene.

    1. Tenk på det magiske ordet – DU.

    Ved å bruke ordet ’du’ i teksten tvinger du deg selv til å ha en personlig samtale med den personen som leser den.

    1. AIDA

    Følg denne klassiske tekstregelen, og det kan ikke bli feil. AIDA står for
    Attention .- Det er viktig å skape oppmerksomhet
    Interest – Deretter må du fange interesse
    Desire – Så må det skapes ønske om å eie
    Action – Og endelig må det skje en handling (bestilling)

    Men Markedsklinikken har lagt til enda en bostav, S,. Den står for Satisfaction. Det betyr at vi har endret en eldgammel formel, for etter at en handling er gjennomført må den føre til tilfredsstillelese – og ønske om å handle mer med bedriften.

    Den nye formelen er med andre ord AIDAS.

    All tekst, enten den er i et brev, en brosjyre eller e-post, bør følge denne enkle prosessen. Oppmerksomheten må skapes i overskriften. Så må du skape interesse som holder leseren fanget. Deretter må interessen gjøres om til et virkelig ønske om å eie varen eller tjenesten, noe som ikke skjer hvis ikke leseren gjør noe etter å ha lest. Og handlingen må til slutt føre til tilfredsstillelse og gi en god følelse som skaper tillit til bedriften. Gjør det derfor helt klart hva leseren må gjøre for å etablere en relasjon med deg eller bedriften din. For å få flere gode råd om tekster, abonner på nyhetsbrevet FOKUS - gratis.

 

Abonner! Fyll ut skjemaet:

Motta nyhetsbrevet fra Markedsklinikken du også!
Gratis, og uten forpliktelse. Bare mange gode tips:

Meld ut Meld inn
Epostadresse
Navn (ikke påkrevd)
 


 
Copyright (c)2011 Markedsklinikken | Design ved Responspartner