Hvorfor bruke en formue på annonser som ikke fungerer - når du kan få gratis reklame ved bruk av intelligent PR?
Vi elsker PR fordi det er GRATIS, og du når ut til et stort publikum. Du kan også bli berømt slik at folk begynner å kjenne deg igjen på gaten! Eller bedriften får et navn som er på alle prospekters lepper.
Våre kunder registrerer hvordan konkurrentene bruker mange tusen kroner på annonsering som ikke fungerer. Vi får dem heller på TV eller i riksdekkende medier slik at de får mediedeomtale som ikke kan kjøpes for penger.
Vi har fått kunder på Frokst-TV, i nyhetssendinger, lokalfjernsyn og lokalradio, riksdekkende aviser, lokalaviser, forbrukermagasiner og fagpresse.
Hvordan oppnår vi slike resultater med vår PR? Fordi Tor Kjølberg faktisk er journalist og medlem av Norsk Journalistlag. Han vet hvordan redaktører og journalister arbeider.
Her er følger noen grunnleggende fakta om PR – pluss noen råd som kan få din bedrifts PR til å fungere bedre. Når du har lest dem, bør du abonnere på Markedsklinikkens GRATIS nyhetsbrev FOKUS og få regelmessige nyttige råd om PR og markedsføring.
Markedsklinikkens grunnregler for PR
’Lokal bedrift feirer 30 års jubileum’
ELLER
’Hansen & Sønn har fått ny styreformann’
Det er blant annet slike meldinger som havner rett i papirkurven. Det blir for kjedelig. Innse like godt først som sist at mediefolk ikke er det minste interessert i din bedrift. Lag derfor innhold som kan være interessant for deres publikum. Journalister kaller dette for ’en vinkling’. Hvis for eksempel en ny styreformann eller Hansen & Sønn feiret sitt jubileum med å male sitt kontorbygg rosa, eller gi den beste selgeren sin en kirurgisk ansiktsløftning, eller noe helt annet, kunne noen journalister synes at det var en interessant vinkling. Da er du kreativ og tenker litt utenom det vanlige. (Fortell meg gjerne hva du har fått til hvis du er blitt inspirert av ansiktsløftningsvinklingen!)
Nytt kosttilskudd gir bedre fordøyelse
eller
Noe av det vi spiser eksploderer i magen!
Få flere GRATIS PR-tips av Markedsdoktor’n
Når du abonnerer på Markedsdoktor’ns GRATIS nyhetsbrev FOKUS, får du nyttige PR-tips sammen med hundrevis av andre markedsføringsstrategier som kan tilføre bedriften nye kunder, større inntjening og økt omsetning. Fyll ut rubrikkene nedenfor, og snart er du den ledende PR-strategen i din bransje.
Motta nyhetsbrevet fra Markedsklinikken du også!
Gratis, og uten forpliktelse. Bare mange gode tips: