1 2 3
Målbar effekt? Kan du måle effekten av brosjyren, annonsene eller avisomtalen slik at du vet i kroner og øre hva du tjente? - Vår innsats kan måles.  Se neste »  Les mer
Mauris pede semper Curabitur condimentum, et mollis, minus dapibus odio faucibus. Mauris pede semper nec vel ut sem, a augue tortor sapien   « Previous Next »  Learn more
Interdum ullamcorper maecenas Orci maecenas. Tincidunt tempus, integer viverra lorem praesent magna parturient   « Previous  Learn more

Telemarketing

 

  • Glem pressalg på telefon. Våre kunder bruker telefonen til telefonmarkedsføring som har til hensikt å pleie og forsterke kunderelasjoner.

    Det er ikke uvanlig at bedrifter som tar i bruk effektiv telefonmarkedsføring registrerer at inntjeningen dobler seg i løpet av en tre års periode.

    Telefonen er fortsatt ett av de mest effektive verktøy som finnes i bedriften, men ikke bruk den til å ’selge’ kundene noe – bruk den til å gi dem bedre service.

    Når du gjør telefonkontakt til en integrert del av virksomheten din, øker inntjeningen – det er nesten uunngåelig.

    Men å organisere telefonmarkedsføring er ikke alltid like enkelt. Her følger derfor noen veiledende prinsipper som kan være nyttige:

    • Hvis du følger opp en brevutsendelse med telefon kan du forbedre resultatet med 50 – 1000% (ja, ett tusen prosent!)
    • Hvis du er usikker på hvordan kundene reagerer på et salgsframstøt på telefon – ikke selg noe til dem. Bruk telefonen til å stille spørsmål, samle informasjon og forsikre dere om at deres behov blir innfridd.
    • Bruk telefonen til å gjøre avtaler. Mål hvor lang tid det i gjennomsnitt tar å få en avtale, beregn hvor mye det koster, slik at du får et gjennomsnittstall pr. avtale. Deretter kan du beregne i gjennomsnitt hvor mye hver avtale skaper i omsetning. Sammenlign tallene. Hvis det er lønnsomt, la telefonen bli en integrert del av din marketing mix.
    • Ikke tving medarbeiderne til å ringe hvis de ikke liker det. Det finnes to slags mennesker her i verden – de som liker å gjennomføre salgsorienterte telefonsamtaler, og de som ikke gjør det. For dem som ikke liker det, fungerer det ikke.

    Oppmuntre medarbeiderne så mye som mulig. Høyere provisjon og lavere fast lønn. Det gir som regel bedre resultater.

    Hvis du trenger hjelp til telefonmarkedsføring bør du abonnere på Markedsklinikkens GRATIS ukentlige nyhetsbrev FOKUS som gir deg oppdaterte råd om direktereklame og andre aspekter innen markedsføring. 

Motta nyhetsbrevet fra Markedsklinikken du også!
Gratis, og uten forpliktelse. Bare mange gode tips:

Meld ut Meld inn
Epostadresse
Navn (ikke påkrevd)
 

 
Copyright (c)2011 Markedsklinikken | Design ved Responspartner