Glem pressalg på telefon. Våre kunder bruker telefonen til telefonmarkedsføring som har til hensikt å pleie og forsterke kunderelasjoner.
Det er ikke uvanlig at bedrifter som tar i bruk effektiv telefonmarkedsføring registrerer at inntjeningen dobler seg i løpet av en tre års periode.
Telefonen er fortsatt ett av de mest effektive verktøy som finnes i bedriften, men ikke bruk den til å ’selge’ kundene noe – bruk den til å gi dem bedre service.
Når du gjør telefonkontakt til en integrert del av virksomheten din, øker inntjeningen – det er nesten uunngåelig.
Men å organisere telefonmarkedsføring er ikke alltid like enkelt. Her følger derfor noen veiledende prinsipper som kan være nyttige:
Oppmuntre medarbeiderne så mye som mulig. Høyere provisjon og lavere fast lønn. Det gir som regel bedre resultater.
Hvis du trenger hjelp til telefonmarkedsføring bør du abonnere på Markedsklinikkens GRATIS ukentlige nyhetsbrev FOKUS som gir deg oppdaterte råd om direktereklame og andre aspekter innen markedsføring.
Motta nyhetsbrevet fra Markedsklinikken du også!
Gratis, og uten forpliktelse. Bare mange gode tips: